Spår 13.

Standard
13  Asfalt 0  ca 40 m Kort koppel. Fokus på teknik. Nosen inte högre än ca 3 cm från marken. Ej gå mer än ca 3 dm från spåret.

Spår 13.

Plats: Parkeringsgaraget plan 7, Skarpnäck.

Längd: ca 40 m.

Utvärdering: Igår var hon väldigt seg faktiskt. Det kändes inte lika bra som sist. Men hon är lite seg i allmänhet, det kan vara löpet, eller att hon bara är trött. Underlaget var betong istället för asfalt eftersom jag inte hittade någon betong till de förra 10 spåren. Garaget var gjort på ett bra sätt så det var lätt att se vart man gått, men det var svårt att gömma leksaken. Jag måste hitta nån leksak som inte syns så bra på grå underlag. Hon spårade riktigt fint när hon spårade, men var rätt osäker och ville gärna gå in i fotposition. Däremot var hon lugnare än när hon blivit frustrerad förut, och bara stod. Jag backade några steg och så, då spårade hon en bit tills hon inte fick spåra utanför spåret, då stod hon en stund till innan hon tog upp spåret. Dock blir hon superglad för belöningen, så det är bra! Jag hoppas kunna lägga in lite sporadiska belöningar senare, bara att jag inte alltid belönar när hon gör samma sak, eller på samma ställe, tror det skulle motivera henne lite mer att anstränga sig även mitt i spåret. Alternativt att man lägger ut något väldigt litet i spåret innan. Kanske tändstickor? målade grå, eller lite större spikar.

Lämna en kommentar